SELAMAT DATANG

Sunday, June 19, 2011

Gelaran yang tidak mereka inginkan..

Hari ini, aku dapat seorang lagi staf. Pembantu Am Pejabat. oklah KMTK dapat 8 orang staff, mereka diagihkan kebeberapa unit dan unit Perpustakaan ditawarkan seorang staff lelaki. Syukur pada Tuhan kerana aku mula uruskan perpustakaan KMTK seorang diri, hanya dibantu staff pinjaman walaupun PAP yang baru ni pun pinjaman tapi aku dah disokong dua pembantu tetap,sekurang-kurangnya beban dulu semakin ringgan. aku rasakan bila bercakap mengenai Pembantu Am Pejabat atau PAP bila ada sekumpulan pap tentulah ada individu yang akan menjadi ketua atau Chiefnya..maka individu ini jika bertugas di Kedah tentulah dia tak mau jawatan tu kerana orang Kedah ni, dia nak ringkas dalam apa saja situasi, kalau pergi, jadi "pi" saja. jadi kalau Chief akan jadi " Chie saja..so cuba gabungkan dengan jawatan tu..aku pun tak mau rasanya..he..he..he..

Ada seorang penduduk kampung aku yang aku panggil Tok Ngah Awang atau panggilan manjanya, Awang Tok Dun, dia ni orang biasa saja. buat kerja kampung saja..tapi tulah dia memang tak mau di beri satu gelaran. tinggi gelaran ni tapi dia memang tak mau..gelaran tu adalah tun..cuba gabungkan.. he..he..he..ok post ni tak dak gambar ..

No comments:

Post a Comment