SELAMAT DATANG

Sunday, May 29, 2011

Taklimat..

Sebenarnya dah lama aku bersedia untuk amanah ni, pada sesi 2010/2011 dulu aku belum lagi bertugas sebagai PUSTAKAWAN di KMTK. Oleh itu memang sukarlah bagi aku untuk menjalankan tugas.Para pelajar tak jelas tentang peraturan2 perpustakaan, jadi nak salahkan sapa. untuk sesi ni, aku telah di amanahkan untuk menyampai taklimat mengenai perpustakaan kepada semua pelajar dalam minggu pendaftaran pelajar baru atau MPPB. memang aku nantikan saat ni, taklimat dijalankan di Dewan Saujana, Setengah jam sebelum taklimat, aku memantau keadaan dewan, aku simpulkan keadaan amat memuaskan, cuma mungkin paparan slide agak kabur dengan cahaya yang agak terang.


Taklimat aku pada 25 Mei yang lalu, pada jam 11.00 sehingga 11.45, mulanya dengan masa yang singkat tu, aku rasa tak cukup tapi sebenarnya dengan 37 slide memang cukup2. pada mulanya lancar taklimat tu, cuma mungkin sebab aku tepaksa mengawal sendiri slide tu menyebabkan aku secara tidak sengaja terlebih tekan, jadi terlepas satu slide penting tentang larangan dalam perpustakaan. 



apapun aku cukup puas memberi taklimat, cuma aku macam kelam kabut bimbang masa tak cukup sebab lepas tu ada taklimat kokurikulum pula, dengan taklimat tu aku kira pelajar mungkin lebih mudah untuk dipantau. sesi lepas memang agak sukar aku melaksanakan tugas, mudah2an sesi ni tugas aku lebih mudah. banyak lagi tugas aku yang belum selesai di perpustakaan tu, untuk mencapai tahap sepertimana perpustakaan2 lain sekurang-kurangnya 10 tahun. Apa pun aku akan cuba perlahan2, memang dah nampak perubahan cuma terlalu kecil.. semoga Tuhan membantu aku... 

No comments:

Post a Comment