SELAMAT DATANG

Monday, June 15, 2015

Seorang OKU dan lesen Memandu part 8

2 September 2014
.8.05 malam
kuarters

Sabtu lepas 30 Ogos 2014,  aku mneruskan baki lagi 2 jam belajar kereta. sebelum tu pada Khamis  KV call aku untuk offer jam yang aku booking dari jam 10 pg hingga ke 12 tghr ke jam 8.00 hingga 10.00 pelik. Tak di bagitau sebab pa..

Maka petang Jumaat , aku balik Pokok Sena..pagi Sabtu tu kami sampai jam 7.45 pg..masalah timbul bila satu stiker L hilang tah kemana...aku pulak hajat banyak sangat, walau dah buang apa yang patut..dia rasa lagi..melepas duluu.Kali ni, aku dapat cikgu Zali untuk ajar aku.Muda lagi..baru 30 tahun.."cikgu , saya bukit ok, side parking ok, 3 penjuru ja masalah..sedikit riak aku masa tu..

Cikgu Zali suruh aku buat jalan raya dulu..masa tu aku sedikit risau tapi ok ja aku bawa..lepas buat laluan satu dan dua dan dia minta aku berhenti sat coz dia nak beli kuih, aku diminta buat bukit..nah..kali pertama buat aku terlajak tayar lepas line kuning..tak pa lagi..

Kali kedua buat lajak lagi.."Abang tengok apa!!!?? suara dia sedikit meninggi..aku terkejut dan terus blank.."Tiang pertama"..isshh kami tak ajar calon tengok tiang.."kon sama bahu,cermin sisi sama tiang!!!, aku tak tau kenapa masa tu aku jadi macam lupa..tak ingat pa. wal hal sebelum ni bukit tu mudah sangat aku buat..tulaa riak sangat..kali ke3,4 5 dan 6 bukit aku elok dah..

Cikgu Zali ni jenis diam, yelah baru jumpa 2,3 minit takkan nak ramah..tapi aku tak kisah,aku yang kena sembang jika tak suasana akan jadi sunyi sepi . lagi la aku stress.Jam 10.00 pagi aku pi booking QTI dan test pada 6 September nanti.Test JPJ mungkin 23 September sebab 16 tu cuti hari Malaysia.Apapun aku kena bayarRM200.00

Aku sungguh risau untuk semua ni.Apa pun yang jadi aku tetap kena teruskan sebab duit banyak dah habis.Aku harap Allah mudahkan urusan aku.  

No comments:

Post a Comment