SELAMAT DATANG

Thursday, January 2, 2014

Mesyuarat Gunasama..kami..Pustakawan.

3 Januari  2014
Jumaat  11.27 pagi
lokasi biasa...

Aku dan wife baru balik dari pasar pagi di Kilang Kecil pagi ni...

Ini cerita tahun lepas..Dek kerana Stremyx buat hal..

Pada 30 Okt. hingga 1 Nov 2013 lepas..aku hadir mesyuarat Ikhtisas Perpustakaan Gunasama Kumpulan Pengurusan dan Proffesional 2013 yang telah di adakan di Bella Vista Resort & Spa Langkawi.

Surat jemputan telah diemailkan lama dah..tapi guna email peribadi,bukannya email jabatan yang selalu aku guna..sebab tu aku lewat dapat info untuk panggilan mesyuarat ni..bila join program PNM di Perpustakaan Negara Maaysia Cawangan Perlis pada 09 Okt lalu...kawan-kawan bagitau..surat pertama tak dinyatakan lokasi mesyuarat sekadar menyatakan bahawa penginapan akan dimaklumkan kemudian..

Aku pohon kelulusan untuk hadir pengurusan KMTK..dekat ja bolehlah.. Aku hantar surat jawapan untuk hadir ke KL..tunggu punya tunggu..senyap ja..masih tak tau lokasi mesyuarat ni kat mana..yang pasti Langkawi..Aku Call dan tanya urusetia..tunggu..rupa-rupanya email terbaru lengkap dihantar tapi email masuk spam, patutlah tak dapat maklumat..

Aku mula selidik untuk cari lokasi hotel Bella Vista Resort & Spa Langkawi.Katanya 5 minit ja dari Jeti..tapi bila tempuh rasanya dalam 10 minit jugak la..kalau berjalan dan guna shortcut mungkin 15-20 minit..kalau merangkak..setahun kut baru sampai...

Bila sampai di hotel jumpa beberapa orang kawan lama..kami tempuh masalah untuk check-in sebab banyak bilik yang penghuni sebelumnya lambat keluar..1 jam jugaklah menunggu..naik feri jam 10.45 pagi..1.15 baru sampai hotel..jam 2.30 baru dapat bilik..tapi aku faham bukan senang nak urus kalau ramai..sabar sajalah..kami dapat bilik 228..lupa, kami tu maksudnya aku dengan..wife..

Program bermula dengan makan malam bersama Ketua Pengarah..dan ada karaoke..mula-mula ramai..kian lama kian susut..bila mereka urusetia minta wakil setiap meja untuk hantar wakil sumbangkan suara dan kemudian "sumbangkan lagu" aku pun cabut..

Khamis 31 Okt..jam 10.00 sampai jam 1.00 kami bermesyuarat..panas..sejuk..tegang..lucu..menghiasi suasana mesyuarat..yang pasti aku cukup suka bila KP bagi ucaptama..macam seorang ayah memberi nasihat kepada 100 lebih anak-anaknya..cuma mungkin masuk telinga kiri keluar telinga kanan..alhamdullilah untuk aku nasihat KP masih ada dalam kepala aku..puas korek telinga guna contton buds nasihat tu tak keluar balik..kita dapat gaji..datang untuk bekerja,pikul amanah ada tanggungjawab..jadi buatlah kerja, mudah ja..kalau masuk kerja untuk senang lenang..berhenti sajalah..berguni lagi permohonan dari orang yang nak berkerja..kita hanya tau mintak..langsung tak pernah nak fikir untuk memberi..

Petang  jam 2.30 kami melawat Akademi Koreksional Malaysia..seronok tengok rakan2 pegang ipad ambik gambar sana sini..aku tak boleh nak buat macam tu..dulu ambik gambar dengan satu tangan 5 jari aku boleh buat..strok merampas keupayaan itu..tak pa lah..

Malam ada taklimat dari bekas pegawai aku yang pernah jadi mentor kataloger masa aku kat KL dulu..tentang kaedah baru menkatalog  bahan yang dipanggil RDA...
Dalam bilik...

Sebelum dan semasa meting
Bilik kami..
Pamhlet Program...
Hotel dari dalam bilik...
Jumaat 1 Nov ada 3 taklimat lagi..jam 11.30  kami pun bersurai..bertambah lagi kawan aku..aku sampai kat rumah jam 3.00 petang..

Renung..dan fikir...
























No comments:

Post a Comment