SELAMAT DATANG

Tuesday, May 28, 2013

Dari Alor Star ke Cameron Highland part 2..

Sabtu 18 Mei 2013 9.25 malam


Keluar dari ladang Teh Sungai Palas kami singgah sat beli kat gerai2 yang banyak jual sayur tapi tak beli pun..8 bungkus pelbagai jenis sayur di jual RM 10.00 Petang tu dalam jam 6.30 kami balik hotel..rehat..sedikit letih..Jam 8.00 kami keluar untuk membeli makanan dan shoping 2 kat pasar malam di CH..Tak jauh sangat dalam  300 meter ja lebih kurang..Jadi jalan kaki saja la..Aku dah pun diberitahu lebih awal tentang pasar malam oleh wife jadi masukla sekali dalam program..Aku dapat lihat sedikit sebanyak perbezaan dari segi menu yang di jual..aku tengok memang tak banyak gerai minuman. yang banyak jual pakaian yelah sejukkk..Kami beli macam2 makanan sebab kak ajak buat "dinner" dalam bilik..kat jam 10 jugak dinner pun..Aku beli sate yang agak besar saiznya berharga 0.80 sen satu cucuk bagi daging dan 0.70 sen bagi ayam..Satu minuman yang perasan di jual kat sini..Air Pokok Tai..aku sangat pasti yang buah tu buah Pokok Tai sebab aku baru buat carian maklumat untuk sediakan "Memori Institusi" tentang kolej baru2 ni..malangnya tak sempat nak beli untuk rasa dan tak ambik gambar pun..tapi mungkin kat situ di panggil air kelapa laut...
I like..cantikkk

Ishh kalau jatuh atas pokok ni..
Senyum apa tah bangla kat belakang tu..
Lepas solat subuh esoknya aku lawat mak dibiliknya..risau jugak aku takut dia demam ka... nampak dia dok solat..aku tanya dia kata dia okey tak pa la..Aku dan wife turun dulu untuk makan pagi kat Food Court tak jauh dari situ..nampak pengunjung datang dengan sweater tebal..Rasanya tak lah sejuk sangat..biasa ja..8.30 kami bergerak ke sebuah ladang Stawberry tah nama pa tah..ambik gambar apa yang patut dan balik semula ke hotel untuk checkout..konon dimaklumkan elok terus checkout  takut jalan akan sesak menjelang tengahari..keluar hotel singgah lagi di gerai2 tepi jalan yang jual sayur2..kali ni ramai beli jagung madu, ubi keledek rebus yang manis dan sedap..cuma yang tak sedapnya banyak la overtime yang "ekzos" nak kena buat...pastu kami singgah pula kat ladang teh Bharat Plantation..kat sini singgah pekena teh tarik ja..malas dah tengok ladang teh..BERSAMBUNG..
Banyak benda alah tu cantik la..beli satu mana cukup..




No comments:

Post a Comment