SELAMAT DATANG

Tuesday, April 12, 2011

Cermin..

ada orang suka tengok cermin kan.. ada juga yang tidak suka. yang suka tu mungkin sebab dia rasa dia cantik,hensem,lawa dan sebagainya.yang tak suka pulak tu mungkin sebab dia rasa rendah diri, tak cantik hodoh gemuk dan sebagainya. aku masa kecil dulu bukan sedar pun yang aku ni OKU bila meningkat remaja dan dah dapat menilai diri, aku mula sedar siapa aku, dan perasaan rendah diri tu mula meningkat.aku masih ingat dulu kalau jalan-jalan kat pekan Alor Star dengan mak, aku pasti berdiri sebelah kiri mak, konon nak lindung la ketiadaan tangan kanan ni.he..he.. itu dulu. sekarang ni aku segak bertali leher kadang-kadang berkot buat aku tak lagi segan dengan cermin..dan mungkin cermin tu pulak yang segan dengan aku.bukan apa, kalau cermin tu boleh bercakap tentu ia berkata"ooii dah la tu muka macam tepung gomak..cukur la cikit jambang tu. kiranya cermin buat sedar siapa aku..ooo cacat rupanya aku ni. tapi memang dari aku sekolah rendah sampai masuk U aku bergaul macam biasa dengan manusia normal , bermain bergurau dan pernah mengacau anak dara orang he..he..mengurat sikit ja..aku lupa yang aku ni cacat. bila tengok cermin atau tertengok cermin barulah aku sedar siapa aku. bukan masalah pun..positifnya aku, biarlah tak punya tangan tapi jangan tak punya duit. itulah kisah dulu-dulu pasal aku dan cermin.

No comments:

Post a Comment