SELAMAT DATANG

Monday, August 11, 2014

Pesta Buku Antarabangsa 2014 part 1...

28 April 2014
Isnin
9.26 malam...

Kami bertanya kepada pengawal, jarak ke PWTC..aku diberitahu bahawa tak lah jauh sangat..Aku kira dalam 10 minit lebih kurang dengan berjalan kaki. Sampai di PWTC, orang tak lah ramai sangat. 24 April 2014 hari Khamis tu adalah hari pembukaan. kami berlegar-legar dan membuat tinjauan awal. Aku tumpukan pencarian kepada booth Idea Kreatif terlebih dahulu kerana ada pesanan belian daripada rakan kolej. Mulanya berkali-kali jugak kami tengok map tapak pameran tu, banyak sangat syarikat yang menyertainya.

Memang cukup menyeronokkan bila kami singgah di booth2 penerbit buku terkenal kerana potongan yang diberikan sehingga rm 8.00 ke 9.00 bagi sebuah buku. maksudnya kalau novel tu berharga rm23.00 tolak lah dengan rm9.00 murahkan?? Kami balik ke hotel jam 7.00 malam kerana jam 7 malam adalah waktu tamat pameran. Kami singgah di Medan Selera Putra Laut kat tepi sungai Gombak untuk beli makan malam. Menu malam tu adalah nasi ayam pada harga rm5.00 tapi sangat sedap dan kami makan dalam bilik 907 Sani Hotel.

25 April 2014 pagi Jumaat..kami turun untuk sarapan pagi jam 7.30 tapi ramai sangat sehingga lansung tak ada tempat duduk..tempatnya pulak agak sempit.Lepas makan jam 9.45 pagi kami sekali lagi ke PWTC,shoping buku yang agak banyak dan balik hotel jam 12.00 tghr sebelum makan di medan selera yang sama...

Jam 3.00 petang sekali lagi kami ke PWTC..beli lagi buku dengan jumlah yang boleh tahan banyaknya dan kali ni lebih lama masa yang kami luangkan..jam 7.00 malam kami singgah lagi di medan selera yang sama untuk makan malam..

26 April 2014 Sabtu, pas makan pagi kami bergerak meninggalkan hotel..checkout dulu la bukan blah macam tu ja..Beg...Ya Allah beratnya..bergoyang badan aku masa nak angkat beg tu..jadi aku minta tolong security untuk dapatkan teksi..jam 8.15 pg kami dah sampai Hentian Duta. Kebetulan sebuah bas syarikat Cosmic sedang menunggu untuk ke Alor Star..

Alhamdullillah segalanya dimudahkan Allah. Jam 2.00 petang kami sampai Shahap Perdana dan jam 6.00 petang kami tiba di Pendang..moga ada lagi jodoh kami dengan pesta buku. SEKIAN begitulah ceritanya..boring kan baca post ni,bukan apa aku letih dan jari-jari aku kebas,mata pedih dan kepala sakit..

No comments:

Post a Comment