SELAMAT DATANG

Saturday, March 9, 2013

Jakarta aku datang..last part...

Hari ni 12 Februari 2013 Selasa..aku dah kerja balik selepas cuti tahun baru Cina..

24 Januari 2013 Khamis

Aku bangun awal macam sebelum ni.Solat Subuh jam 4.30 tengok tv dan tidur2 ayam..kampung. Jam 6.30 pintu diketuk.kali ni menu sarapan kami cuma roti sekilas donut bersama segelas teh.sedap teh tu..Jam 10.30 kami turun makan pagi...kira macam makan tengahari jugaklah..Jam 12.00 kami checkout..Taksi dah menunggu dan pemandu kali ni cukup ramah berbanding sebelumnya. Kami nak bergerak cepat untuk ke Lapangan Terbang Soekarno-Hatta sebab tak nak melalui kesesakan sepertimana ketika mula sampai di Jakarta . Tapi baru teringat yang Indonesia sedang bercuti samutan Maulidurrasul jadi jalan taklah sesak sangat...jam 1.30 dah sampai lapangan terbang dan ckeck in beg. Sedang flight kami jam 3.45 petang..Jadi sempatlah lepak2 manja dan rehat2..
Menunggu untuk balik

Aku asyik membuang air kerap sungguh..punyalah tak nak guna toilet dalam flight..Kali ni kami naik Mandala...sama macam Lion Air jugakla...Kami sampai di LCCT jam 6.00 petang. Kemudian kami naik bas untuk ke KL Central jam 7.00 malam dan jam 8.15 kami naik teksi ke Hentian Duta..mungkin sebab letih dan menempuh kesukaran membawa muatan yang banyak dan berat...mak mertua aku terlentang semasa menaiki Eskalator mujur ada seorang wanita dibelakangnya..aku masa tu hanya mampu menunjuk kejadian itu kepada isteri dengan jari..aku pun masa tu cukup letih...sampai di Duta jam 8.45..kami makan...mungkin sebab tak makan mak aku jatuh..Kami naik bas Etika Eppress yang bertolak jam 10.00 malam...letih sungguh masa tu.Jam 1.15 pai singgah sat di Bukit Gantang..
Ada tempat untuk bunuh diri di belakang tu..
Masih menunggu..

Kami sampai Shahap Perdana jam 4.30 pagi..tamatlah rentetan perjalanan menimba pengalaman TAMMAT..