SELAMAT DATANG

Sunday, September 16, 2012

Bila kepala di atas bantal...

Malam ni malam isnin..hari ahad 16 September..hari ni cuti umum sempena sambutan hari Malaysia...
9.17malam dah...

Ruang tu agak selesa..tapi sejukkk sangat..seorang kakitangan  mundar mandir..aku tak sangka dapat tukar ke sini, Universiti Utara Malaysia..aku keliru…keliru sangat..kenapa aku ditukarkan?..tempat ni library UUM kot..alamak susahlah macam ni..dah elok2 aku kerja kat KMTK. Kenapa aku dapat tukar ke UUM..Aduhh susah lah macam ni..Staff tu bagitau aku kena jumpa En. Nizar, untuk proses lapor diri… tepat jam 8.00. Aku pun langsung tak kenal yang mana satu En. Nizar..Staff tu bagitau aku En. Nizar ni sangat tegas..dia tak suka jumpa orang kusut masai..kemas dia nak..dia minta aku tunggu..macamana ni..aku takut..takut sangat macam2 dalam kepala otak aku..aku nak pi kerja macamana ni..UUM bukan dekat..tapi kat Shahab Perdana memang ada bas HBR pi UUM. Tapi bas awal pukul berapa aaarh pening2..pukul berapa pulak aku nak sampai kat rumah…kenapalah tukar aku? Kerja elok2 kat Pendang..dah tu jalan kaki saja..nak kena pulak naik bas macamana ni…eeeeebuntu..
Tadi aku mai macamana haaa kat tempat ni..rasanya wife aku hantar kot. Jauhnyaa kesian kat dia…dari Alor Star tu..Aku ni memang hidup untuk susahkan orang betul lah..Alamak…dah jam 6.00 petang ni..Mana dia En Nizar ni.oooi hangpa gila ka dari pagi suruh aku tunggu..Staff tu tengok aku dan suruh aku masuk bilik yang bertentang dengan tempat aku tunggu…ooo ni dia En Nizar..ok ja belum sempat aku buka mulut dia dah senyum…”Ok En.Roslan..hari ni saya nak temubual saja, esok baru start kerja…apa ni..haaapa ni..”En. tolong lah en. Saya tak boleh memandu..macamana nak mai sampai Sintok ni..sat gi pun saya tak tau nak balik gan apa susah la macam ni..kenapa tukaq saya mai sini..bila masa pulak saya minta tukaq?..
Aku terasa macam ada sesuatu nak keluar..aduhhh tak tahan..mana boleh tahan, orang kata tahan kencing boleh dapat batu karang tak pun… batu kapur aku kena bangun..aikk jam 4.00 pagi laaa aku kat Kuarters. Aku mimpi rupanya…
Itu mimpi pagi tadi..masih hangat lagi..walau Cuma mimpi aku kecut betul…tahlah macamana boleh mimpi kena tukar pi UUM, mungkin sejak akhir2 ni aku asyik kenangkan pasal pertukaran, ntahlah mimpi saja… 

jangannn..jangannnnn
  

No comments:

Post a Comment