SELAMAT DATANG

Tuesday, April 1, 2014

A.P.C...


1 April 2014
Selasa
9.36 malam
kuarters

Dah sebulan kereta aku kat Peroadua, excident..beberapa hari ni hujan dah mula turun, syukur sejuk sikit..dah 13 hari abah meninggal dan dari 8 Mac sehingga saat ini pesawat MH 370 masih belum ditemui..Apa pun kali ni, aku nak kongsikan kisah yang berlaku hujung tahun 2013. Kerana sibuk yang aku buat-buat,aku tak dapat nak kongsikan di sini pada waktu yang sepatutnya.

Bila perasaan tak tertahan-tahan nak storykan, aku gagahkan juga untuk tulis..ia macam sakit perut yang memulas-mulas hingga sanggup tendang pintu jamban berdinding zink untuk melepaskan sesuatu yang pastinya.. seluar kena tukar kalau terlepas diluar sasaran ya..aku dah mula merapu, ada citer best plak kat saluran 412 Astro..

Ok..APC..Adalah Anugerah Perkhidmatan Cemerlang. Cemerlang yang  macamana terlalu subjektif untuk di huraikan..dulu masa mula-mula kerja dalam sektor awam,bukan aku tau sangat pun pasal APC..ABC tau la aku sebab sedap bila minum tengah matahari terik.APC katanya untuk kakitangan yang menunjukkan prestasi yang cemerlang bagi tahun penilaian yang ditetapkan. Bila dapat tau kawan-kawan sekolah menengah dapat APC..terfikir gak, cemerlang ke mamat ni,cam tak caya ja..

Apapun tahun 2013 adalah tahun APC bagi aku dan isteri,kami sama-sama dapat APC bagi penilaian tahun 2012, bezanya, wife terima anugerah tu di Putrajaya..siap salam dengan menteri Pembangunan Wanita & Masyarakat lagi..dan aku terima di kolej..

tak mimpi dan lansung tak mengharap untuk anugerah ni..dulu berangan jugak..tapi masa tu aku kakitangan kontrak, mana layak.Ada orang kata anugerah ni ikut sistem giliran, dan ada yang kata yang cemerlang saja yang dapat entahlah..dulu-dulu dapat cek RM1000.00, sekarang diberi Sijil Simpanan Premium, sama ja sebab boleh tebus balik kat BSN..

Yang pasti, aku bukanlah cemerlang sangat..cuma aku suka ikut peraturan,jaga disiplin dan tingkah laku..jangan niat datang kerja untuk goyang punggung atas kerusi empuk dan jangan sebut "Yesss" bila bekalan elektrik terputus he.he..

Sekian dulu buat saat ni,nak tengok Astro sat..
Anugerah nya

Fail nya..


Dan kenangan nya..



No comments:

Post a Comment