SELAMAT DATANG

Sunday, November 4, 2012

Doa dari seorang hamba...

Dah masuk bulan November..Hari ni 4 Nov. Hari Ahad..Sekarang dah 9.08 malam. Hujan lebat sangat tadi..Ok kali aku nak kongsikan sebuah lagi buku yang baru saja aku selesai membacanya..Tajuknya "Travelog Kehidupan Abadi-Perjalanan menuju dewasa" karangan Puan Roza Roslan..Sebenarnnya koleksi tulisan beliau dah dua buah aku baca tulisannya santai dan buat aku nak baca cepat2 biar habis..Wife yang beli semua buku ni.

Apa yang menarik adalah penulis membandingkan dirinya yang sentiasa berdoa kepada Allah agar kehendak dan  keperluanya dipenuhi.Bila Allah makbulkan,dia memohon pula keperluan dan kehendak yang lain.Semua keinginannya Allah makbulkan.Beliau menggambarkan seolah-olah beliau tidak pernah puas dengan nikmat melimpah ruah yang Allah kurniakan..

Bila aku kenangkan..samalah dengan aku aku juga melalui perkara yang sama..mungkin sebab kita hamba yang tak pandai nak bersyukur,Asyik memandang orang di atas..langsung tak teringin nak tengok orang yang di bawah"dia tak pa la gaji besar ribu2..aku ni ciput ja gaji..walhal berlambak orang dok mengganggur sekarang..

Aku pun begitulah.."Ya Allah bagi la aku kerja tetap macam orang lain, doa aku bila bertugas sebagai Buruh kasar dulu..Aku dapat kerja,tetap.Allah makbulkan..Ya Allah bagilah dapat gaji 4 angka macam kawan2 aku..doa aku ketika jadi Pembantu Perpustakaan dulu..

Allah makbulkan..Ya Allah aku nak balik kampung tak nak bertugas di sini seksa ya Allah..Allah makbulkan..Ya Allah aku nak ni, aku nak itu..memang aku tak pernah puas..jika nak ikutkan banyak lagi munajat aku pada Tuhan sampai esok pun tak habis..cukuplah

Rm 19.00 sahaja..

No comments:

Post a Comment