SELAMAT DATANG

Monday, July 9, 2012

pada dasar sebiji periuk..

Aduhhh penatnya...

Hari ni dah 09 /07/2012..hari Isnin..Monday kata pakcik aku yang beranak kat London dan "senayan" kata orang2 Kedah dan seperti biasa yang aku suka sangat sebut..cepatnyaaa masa berlalu...tinggal dalam ..berapa ya...sat nak tengok kalendar..12 hari lagi umat islam kat Malaysia nak sambut ramadan..

Baru sekejap tadi aku jengah ke dapur...bertanya kabar kepada periuk belanga yang masih berdarah nifas..Aku pegang periuk tu dan terus aku bedal...aku basuh..tambah sikit Axion perisa limau dan ambik besi atau kasa dawai yang digunakan untuk menyental punggung yang gatal..Aku tonyoh..tonyoh betul2 sat..sat.. kak limah dok main pintu..angin kuat gamaknya.. ok..aku sambung.. Alamak..cik embong  dan tampok  dok berkelahi di luag pulakkk...bising betul la...kalau nak ngorat bohjan pun jangan kat kuartes ni..bising la..

Haaa dah senyap.Aku sambung balik cerita aku tadi...ok lepas puas menonyoh punggung dasar periuk tu..masih ada kesan gulai, kering karat yang hitam dan sedikit legam pada dasarnya..puas berdiri, aku terpaksa duduk..kepit sedikit periuk tu dan sental lagi..cuci sikit dan nampak sinarnya  yang jelas menampakkan dua lubang..eh apa tu..ohh lubang hidung aku..Aku tengok dasar punggung periuk tu..ada lagi , masih tak bersih...lalu aku pun terkenang la betapa payah membersih periuk, payah lagi nak membersih hati..gamaknya macamtu lah kot hati aku...dan hati2 orang lain atau hati2 di jalan raya..Camne yak nak bersihkan hati?
sebijikk macam ni..


Berlapang dada tu boleh kot bersihkan hati, memaafkan kesalahan orang, bersedekah ..boleh kot no..Apa pun ini semua hanyalah pandangan peribadi aku je..

Esok ada program "1 murid 1 sukan dan 1 apa lagi tah..kami nak buat senamrobik..harap esok tak ujan jika tak senamrobik dalam jamban je la..cangggkunggg ja... 

No comments:

Post a Comment