SELAMAT DATANG

Tuesday, May 29, 2012

PESTA BUKU 2012...

Hari ni 29 Mei 2012, hari Selasa
Lokasi sama ja, sekarang dah 6.30 petang. 

Assalammualaikum w.t.h untuk semua pengikut blog ni, yang setia, tak setia atau sesiapa saja yang secara tak sengaja terlawat...bukan terliwat blog ni...

Lama sangat aku tak update post...bukan sebab sibuk..bukan sebab malas tetapi tah macamana tiba2 Modem Streamyx aku rosak...dah tu Hardisk PC terlampau slow...Jadi aku hantar workshop, bagi kawan aku yang juga bekas staff aku tolong repairkan...dia buat baik punya...dan modem aku beli baru coz telekom dah tak layan sebab warranty dah tamat tapi bil aku dok bayar gak. Mujur wife pandai setupkan, nak harap aku buat pondok2 pandai la...

Apa pun aku nak berblog kembali...dan kisah kali ni adalah tentang minat kami suami isteri membeli buku..Rancangan nak ke pesta buku di PWTC dah lama dah rancang. Tak silap aku awal tahun 2012 lagi rasanya. 

Jadi kami mengambil kesempatan cuti hari pekerja pada 1 Mei 2012 lalu untuk ke KL. Bertolak dari Shahap Perdana jam 8.00 pagi dan sampai hentian Duta jam 2.30 petang...jam 3.30 kami dah check in di bilik 2008 di Kuala Lumpur International Hotel, area Kampung Baru tempat lama yang sering aku kunjung dulu...

Penuh gan buku saja..
memang best..
2 Mei 2012 ...hari rabu tu kami bergerak ke PWTC..sebelum jam 10.00 pagi dah sampai..masa tu ramai pelajar2 sekolah dengan diiringi guru masing2 mula nak bergerak masuk ke ruang atau gerai jualan...seronok..teruja dan sangat meriahh..matlamat aku pada kali ni selain nak membeli buku, aku juga nak mengumpul katalog2 buku dari syarikat2 yang membuat jualan...memang banyak aku dapat. saja ja buat koleksi buku2 baru mungkin mudah bila ada budget nak beli buku nanti...masalah beli adalah nak membawanya, terfikir aku alangkah senang bila beli dan terus simpan dalam kenderaan..tapi ini urusan personal..budget kami pun tak banyak cuma RM 300.00 ja..mungkin tahun2 yang akan datang aku nak tambah budget tu dan sewa helikopter dan, tunggu kami kat atas bumbung PWTC...aku dah mula merapu...
Buku yang tengah tu ada di lib aku  tapi hilang...

Kami balik jam 1.00 petang dan cadang nak ke Jalan TAR untuk membeli tar nak buat jalan aku merapu lagi...wife nak beli kain untuk seluruh pendudukPokok Sena ...tapi hujan saja memanjang waktu tu setiap petang jadi tidur saja la..

Ada pertandingan pidato bahasa Mandarin masa tu..
Esoknya jam 10.30 pagi dengan bas tranasional kami balik Alor Star..sampai jam 4.30 petang...memang best beli buku cuma berat nak mengusung saja..sekian dulu kot lapaq dah ni..

No comments:

Post a Comment