SELAMAT DATANG

Sunday, December 11, 2022

Simpati dari sang pemberi

kisah satu..

Tak silap masa tu aku bekerja di sebuah stesen minyak Shell di Lencong Barat(stesen tu baru saja dirobohkan) gaji aku masa tu RM 10.00 satu hari...dan tahun tu 1998.Masa tu belum ada layan diri jika hendak mengisi minyak..Jadi rutin aku..adalah mengisi minyak ke kenderaan pelanggan.jam 7.00 pagi membawa ke jam 3.00 petang dan kekadang 3.00 petang ke 7.00 malam..Masih aku ingat satu hari tu..datang seorang makcik mengisi minyak pada kenderaannya..dia minta aku isi RM 30.00 lalu memberi RM 50.00 kepada aku..selepas minyak diisi bakinya aku beri kepadanya semula..tetapi dia menolak dan memberi baki RM 20.00 tersebut sebagai sedekah..aku cakap.."makcik!! tak payah..tak payah..saya dapat gaji dah..dia cakap ambik..ambik..makcik sedekah.

Kisah dua..

November 2008.. sedih sungguh aku malam tu..jiwa resah gelisah 

No comments:

Post a Comment